Laptopy
- uszkodzenia płyt głównych, awarie układów zasilania lub zwarcia
Wszystkie rodzaje uszkodzeń płyt głównych poddawane są naprawie. Serwis kończy się kompleksową diagnostyką oraz testami wydajności. Płyty główne wymieniamy tylko wtedy, gdy koszt naprawy przekracza ich wartość lub jest brak możliwości naprawy.
Do wymiany kwalifikują się matryce wyłącznie wtedy, gdy są uszkodzone mechaniczne lub jest brak możliwości ich naprawy. Wszystkie inne przypadki poddawane są próbie naprawy (uszkodzone gniazdo taśmy matrycy, zwarcia, brak podświetlenia, itd.).
- zasilacze (brak ładowania)
Awarie zasilaczy, z którymi najczęściej można się spotkać to uszkodzenie wtyku. Podczas takiej naprawy wymieniamy cały przewód z wtykiem. Z uwagi na koszt nowego zasilacza, wszystkie inne awarie kwalifikują zasilacz do wymiany.
Uszkodzone układy BGA zawsze wymieniamy na fabrycznie nowe. Reballing układu wykonujemy wyłącznie w przypadku problemu z dostępnością nowego na rynku.
- uszkodzenia klawiatur, touchpadów, palmrestów, obudowy, zawiasów, nośników danych, itd.
W przypadku takich uszkodzeń, wszystkie komponenty każdorazowo wymieniamy na fabrycznie nowe.
- migracja danych z dysków HDD na SSD, bez utraty zawartości
W takich operacjach używamy stacji dokującej z funkcją klonowania lub sprawdzonych dedykowanych programów, kopiowanie przebiega w stosunku 1:1 bez utraty danych.
- uszkodzenia dysków twardych
Najczęstszą spotykaną przyczyną awarii są uszkodzone sektory, cykanie dysku, itd. W pierwszej kolejności przystępujemy do próby naprawy uszkodzeń, następnie do odzyskania danych oraz klonowania zawartości na nowy nośnik.
- uszkodzenia gniazd zasilania, portów USB, audio, itp.
Wszystkie gniazda wymieniamy na fabrycznie nowe, nie praktykujemy wymiany używanych gniazd z uszkodzonych płyt głównych.
Wymieniamy tylko i wyłącznie na nowe, według preferencji klienta, oryginalne lub zamienniki.
- uszkodzenia w wskutek zalania cieczą, upadku lub uderzenia
W takich przypadkach wypracowane mamy swoje procedury. Z doświadczenia wiemy, że wymagają one indywidualnego sprawdzenia i oceny uszkodzeń. Zalane elementy (klawiatury, itd.) wymieniane są na nowe, a płyty główne poddawane są szczegółowej kontroli. Wszystkie zalane i skorodowane komponenty zostają wymienione na nowe, uszkodzone ścieżki wymagają odbudowy. Urządzenia po upadku lub uderzeniu wymagają dogłębnej diagnozy i testów.
- usterki systemowe, reinstalacja systemu
W przypadku braku możliwości uruchomienia systemu, w pierwszej kolejności należy dokonać próby jego naprawy. Gdy operacja nie przynosi oczekiwanego efektu, przystępujemy do zabezpieczenia danych użytkownika. Następnie wykonujemy ponowną instalacje systemy wraz z przywróceniem danych klienta.
W sytuacjach, gdy instalacja nowego systemu zawodzi, diagnozujemy problem pod kątem uszkodzeń samego sprzętu.
- awarie sterowników, niepoprawne działanie oprogramowania, itd.
Niewłaściwe działania wbudowanych urządzeń lub oprogramowania wymagają ponownej instalacja sterowników lub naprawy instalacji oprogramowania. W przypadku braku poprawy przystępujemy do naprawy wewnętrznych urządzeń peryferyjnych.
- przegrzewanie się układu chłodzenia, głośna praca wentylatorów
W pierwszej kolejności przystępujemy do wyczyszczenia układu chłodzenia oraz sprawdzeniu stanu technicznego elementów odprowadzających wysoką temperaturę. Uszkodzone wentylatory podlegają wymianie jak również pasta termoprzewodząca oraz termopady.
- wirusy i programy szpiegujące
Tego typu przypadki wymagają indywidualnego sprawdzenia oraz podejścia. Infekcję sprzętu zaczynamy od skanowania i oceny zniszczeń systemu. Następnie usuwamy źródło problemu sprawdzonymi programami, które zapewniają dogłębne czyszczenie, naprawę uszkodzonego systemu oraz przeglądarek internetowych.
Wysokowydajne i sprawdzone oprogramowanie, które posiadamy zapewnia odzysk danych z wszelkiego rodzaju nośników (dyski twarde, pendrive, karty pamięci, itd.). Odzyskane dane przenosimy na nowe nośniki według specyfikacji klienta.